کد خبر: ۷۲۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

به گزارش صنعت نیوز، سامانه ثبت درخواست آنلاین کارت سوخت با توجه به لزوم استفاده از کارت هوشمند سوخت با هدف توسعه دولت الکترونیک و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان و همچنین کاهش زمان تحویل کارت هوشمند سوخت رونمایی شد.

در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از طرح‌های پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی رونمایی شد که در این میان می‌توان به رونمایی از سامانه ثبت درخواست آنلاین کارت هوشمند سوخت اشاره کرد که با همکاری شرکت پژوهش و توسعه ناجی نیروی انتظامی و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با توجه به لزوم استفاده از کارت هوشمند سوخت و با هدف توسعه دولت الکترونیک و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان، همچنین کاهش زمان تحویل کارت هوشمند سوخت صورت گرفت.

هم‌چنین در این مراسم نخستین درخواست ثبت‌نام آنلاین کارت هوشمند سوخت المثنی نیز برای نمونه ثبت شد.

دو طرح تخصیص سوخت به ناوگان خارجی با استفاده از کارت هوشمند سوخت و طرح تخصیص نفت‌گاز بر اساس اسناد حمل برخط به‌ منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، که با همکاری پلیس امنیت اقتصادی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرایی می‌شود نیز در این مراسم رونمایی شد.

جلیل سالاری - مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی - در این مراسم با بیان اینکه از سال ۱۳۹۳ مصوبات در دولت‌های گذشته ابلاغ شده بود و قرار بود دو سامانه اجرایی شود، این اتفاق نیفتاد اما در این دولت و بنا به تکلیفی که در قانون آمده امروز شاهد اتفاقاتی در این حوزه هستیم.

وی افزود: در سال ۹۳ میلیارد لیتر سوخت را با شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای، ۱۳۷ میلیارد از طریق شبکه ریلی و هفت میلیارد لیتر از طریق دریا جابه‌جا می‌کنیم.

سالاری با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی و توجه به این مساله، اظهار کرد: از اقداماتی همچون مصرف بی‌رویه، انحراف سوخت و اجاره کارت جلوگیری شود.  

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با بیان اینکه ۱۶ دستگاه متولی در کشور از مجموعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سوخت دریافت می‌کنند که این‌ها هم باید در مسیر سامانه تجهیز شوند، اظهار کرد: مصوبه‌های مناسبی در این بخش نهایی شده است که امیدواریم عرضه خارج از شبکه سوخت را به چرخه اقتصاد کشور بازگردانیم.

تا دست سودجویان قطع نشود، نمی توان ناترازی سوخت را کنترل کرد

سالاری با تاکید بر اینکه با روند بی‌رویه مصرف در کشور، هرچقدر هم پالایشگاه بسازیم و سوخت تولید کنیم، تا دست سودجویان را قطع نکنیم، نمی‌توانیم ناترازی را کنترل کنیم، گفت: همه مجموعه‌های مصرف‌کننده و دستگاه‌های نظارتی باید در این زمینه با هم همکاری کنند تا سهمیه‌ها به سامانه تجارت آسان متصل، و سوخت براساس عملکرد واقعی بخش‌های خدماتی توزیع شود.

۸۵ درصد سوخت کشور در حد استانداردهای یورو ۴ و ۵ است

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه لازم است به حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی در موضوع خودرو و صنایع توجه شود تا از هدررفت حجم زیادی از سوخت در کشور جلوگیری شود،  گفت: در حوزه کیفی‌سازی سوخت، ۸۵درصد سوخت کشور در حد استانداردهای یورو ۴ و ۵ است که این سرمایه نباید با توجه به تفاوت نرخ تسعیر ارز، به‌سمت کشورهای همجوار مهاجرت کند.

به گفته وی انتظار داریم در حوزه مصرف‌کنندگان عمده، با اراده جمعی که شکل گرفته است و تذکر شخص رئیس‌جمهوری به همه مجموعه‌ها و مدیریت لازم در این بخش، با همکاری دستگاه‌های امنیتی سوخت را در مسیر منطقی خود مصرف کنیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"