کد خبر: ۷۱۹۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
نیروهای اشغالگر برای دویست و پنجمین روز متوالی با انجام ده‌ها حمله هوایی و توپخانه و کشتار خونین علیه غیرنظامیان و انجام جنایات هولناک در مناطق هجومی در بحبوحه یک وضعیت انسانی فاجعه بار در نتیجه محاصره و آواره شدن بیش از ۹۰ درصد از جمعیت غزه به جنایت نسل کشی در نوار غزه ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا،  جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته حملاتی را علیه ۲ شهرک در مرکز نوار غزه انجام دادند.

برخی رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند، جنگنده‌های رژیم اشغالگر در حمله هوایی شبانه‌ای شهرک «الزوایده» در مرکز نوار غزه و نیز شهرک «المغراقه» در این منطقه را هدف قرار دادند.

عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه دامه داشته و جنگنده‌های این ارتش شهرها و شهرهای مختلف نوار غزه را هر روز هدف قرار می‌دهند، این حملات موجب افزایش روزانه تعداد شهدای فلسطینی می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل خود قرار داده و از ورود آب، غذا، سوخت و دارو به این منطقه ممانعت می‌کند.

طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، تاکنون در این حملات بیش از ۳۴ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۷۷ هزار تن دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که ارتش اشغالگر روز شنبه اعلام کرد که ایالات متحده به ساخت یک اسکله شناور موقت در سواحل نوار غزه به مساحتی بیش از ۲۸۱ دونم (واحد مساحت مساوی با ۴۰ قدم مربع) ادامه می‌دهد.

ارتش در بیانیه‌ای در پلتفرم «X» گفت: ایالات متحده در حال ساخت یک اسکله موقت است که از طریق آن کمک‌های بشردوستانه منتقل می‌شود و به سواحل نوار غزه متصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار آناتولی، روز جمعه یک کشتی نظامی آمریکایی در سواحل نوار غزه پهلو گرفت و انتظار می‌رود در ساخت اسکله شناور شرکت کند، اسکله‌ای که واشنگتن از برنامه‌ای برای ساخت آن با هدف ارائه کمک‌های بشردوستانه خبر داد.

در هفت مارس، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ارتش کشورش یک بندر موقت در سواحل نوار غزه به بهانه ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر خواهد ساخت.

ارتش اشغالگر افزود هدف این اسکله دریافت مستقیم کمک‌های بشردوستانه در غزه است. مساحت این پروژه حدود ۶۷ جریب (۲۸۱.۴ دونم) است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"