کد خبر: ۷۱۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
ایلنا: سید محمد حسینی، معاون رئیسی در گفت‌وگویی، درباره این‌که در سال گذشته دولت با چه چالش‌هایی روبه‌رو بود و در سال جدید به چه سمت و سویی خواهد رفت، گفت: ببینید به هر حال از آغاز کار این دولت ما با برخی از چالش‌های اقتصادی و معیشتی مواجه بودیم دولت هم همه تلاش خودش را به کار گرفت که شرایط بهتری مهیا شود؛ اما توقعاتی نمایندگان دارند که در هر حوزه انتخابیه مثلا پروژه‌های نیمه تمام همه به نتیجه برسد، یا مشکلاتی که اقشار جامعه دارند همه به سرعت حل شود، اما دولت به منابع و درآمدی که دارد نگاه می‌کند.

معاون پارلمانی رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد: بله، تلاش شده است درآمد دولت افزایش پیدا کند و برخی از پروژه‌ها، آزادراه‌ها، سدها، در حوزه نفت وگازها و راه آهن سرمایه گذاری سنگینی انجام شود، لذا گاهی اوقات توقعاتی بود که این‌ها قابل انجام نبود و این‌ها مسئله ایجاد می‌کرد که ما سعی می کردیم با نمایندگان صحبت و آنان را قانع کنیم و در مجموع به نظر می رسد کارنامه مثبتی وجود دارد، ما تنها یک مورد استیضاح داشتیم که به نتیجه رسید و تنها ۹ سوال بود که به تعبیر بعضی‌ها وزرا کارت زرد گرفتند و نمایندگان قانع نشدند و در مجموع خوب بود.

وی با بیان این‌که ما در دولت خودمان را برای مجلس دوازدهم آماده می کنیم که از ابتدا تعامل منطقی با آن‌ها داشته باشیم، یادآور شد: برخی از نمایندگان این روزها اظهار نظرهایی کردند درحالیکه همان طور حضرت آقا فرمودند نباید این شیرینی را در کام مردم تلخ کنیم، بلاخره بعضی‌ها تلاش می‌کردند که مشارکت زیر ۳۰ درصد باشد و یا حتی ۲۰ درصد باشد، اما این‌که بالای ۴۰ درصد از مردم علیرغم کاستی ها و مشکلات و تبلیغات گسترده ای که شد، حضور پیدا کردند این یک ارزش است.

حسینی خاطرنشان کرد: کسانی که رأی نیاوردند دلایل مختلف دارد و دنبال مقصر نگردند، مشاهده کنند چه شرایطی پیش آمده است که مردم به آن‌ها اقبال آنچانی نشان نداشتند، این‌که ما بخواهیم دولت را در این باره مقصر بدانیم، واقعا چنین چیزی نیست. دولت نهایت تلاش خودش را کرده است که جانبداری و حمایت نکند. در دوره‌های قبل چه بسا احزابی که وابسته به دولت بودند با صراحت حضور پیدا می کردند و لیست می دادند اما در این دولت آقای رئیسی همیشه نهی کرده است و همیشه سعی کرده آنچه نظر مردم است، باشد.

وی ادامه داد: حال اگر کسی هم اعتراض داشت می‌توانست روال قانونی را طی کند. در برخی از مراکز اگر مستنداتی داشتند صندوق ها بازشماری شدند. صرف این که کسی ادعایی مطرح کند، با ادعا که چیزی ثابت نمی‌شود، باید یک دلایلی داشته باشد که مطرح کنند حتما رسیدگی می‌شود. دولت، هیات های اجرایی و نظارت کمک می‌کنند بالاخره حقی از کسی تضییع نشود. مثلا شما مشاهده کردید در مشهد در شمارش اول دو نفر رفتند به دور بعدی که بعدا شمارش آرا انجام شد فهمیدند باید در دور اول باشد.

معاون پارلمانی رئیس دولت سیزدهم درخصوص این‌که اولویت دولت در سال ۱۴۰۳ چیست، اظهار داشت: آن لوایحی که دولت داده است ان‌شاالله به نتیجه برسد. در آغاز سال جداول بودجه باید بررسی شوند و ان‌شاالله مجلس نهایی کند و در همین مجلس به پایان برسد.

وی گفت: با مجلس آینده هم از اول بنای همکاری داریم و امیدواریم نمایندگان هم دست در دست دولت دهند تا نتیجه در نهایت به نفع مردم باشد چرا که از اصطکاک و تنش نتیجه ای حاصل نخواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"